Telecombedrijf BT heeft een naam hoog te houden op het gebied van corporate social responsibility (CSR). Het programma Empowering Young People is een van de sociale speerpunten van het bedrijf. BT Benelux startte een samenwerking met de Johan Cruijff Foundation om Nederlandse kinderen een actieve rol in hun buurt te laten spelen. Het programma draait niet alleen om de bekende Cruijff Courts maar ook om het om het organiseren van sportdagen voor gehandicapte kinderen.
BT ontwikkelde met Birgitta van Loon van In’tent Communicatie een programma om de medewerkers van BT als vrijwilligers bij de Cruijff Foundation te betrekken. Ik maakte samen BT’s Trea Konijnenberg de BT actiewebsite en schreef de webteksten en de teksten voor de feestelijke kick-off meeting met het voltallige personeel in Antwerpen. Net als in de UK slaat het CSR programma gigantisch aan bij de medewerkers van BT. Het bedrijf ondersteunt hen actief iets te doen voor de maatschappij, met een project dat ze aan het hart gaat. Good for you, BT!