Iedereen kent de iconische banken en stoelen van Artifort. Generaties design-liefhebbers zijn opgegroeid met in de woonkamer thuis een Orange Slice of Big Tulip fauteuil. Dat is meteen het probleem van dit oer-Nederlandse bedrijf: Artifort staat bekend om zijn design-klassiekers, maar loopt niet voorop als het gaat om vernieuwen.
Daar wil de nieuwe eigenaar, Lande Group, verandering in brengen. Het moet spannender, jonger en creatiever. Maar hoe blaas je een merk dat precies 125 jaar bestaat, nieuw leven in?
De nieuwe visual ID moet klaar zijn voor de grote meubelbeurs van Milaan 2015. Op basis van de merkstrategie van Sandra de Mooij maken Fred Kramer en ik een Visual ID waarin de merkwaarde ‘creativiteit’ centraal staat. In het copylatform speelt storytelling rond vakmanschap en de ontwerpers van Artifort een belangrijke rol.
Op basis van de restyling maken we het nieuwe magazine Artifacts. Ook de website en het collectieboek krijgen een nieuw jasje: strak, kleurrijk en duidelijk herkenbaar Artifort. Helemaal 2015, sprankelend en vol design-klassiekers van de toekomst.